Dersin Adı | İçmimarlık Stüdyosu I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IA 301 | Güz | 2 | 6 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eski ve/veya tarihi yapılar için belirli bina tipolojilerini ve mümkün olan geri uyarlanabilir kullanımları inceleyerek öğrencilere var olan sosyal ve ekonomik bağlamda karmaşık iç mekan tasarımını tanıtmaktır. Bu çalışma belirli bir program reçetesi ile yürütülecektir. Bu reçete, öğrencilerden, duygusal insan/uzay etkileşimi üzerine çağdaş fikirlerinde insan odaklı tasarımı ve ticari umumi alanlar ile karmaşık çevresel control sistemlerinde markalaşmayı gözetmelerini beklemektedir. Öğrenciler, bir projeye, bir taraftan tarihi iç mekanlara müdahale edilmesiyle ilgili yapım problemlerini, diğer taraftan da kamusal programların uygulanması ile tanımlanmış şehir bölgeleri üzerine sosyal görüşleri göz önüne alarak yaklaşmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler, ayrıca, dönem boyunca, tarihi yapılı çevreyi şu yollarla yönetmeyi öğreneceklerdir: 1. Bir tasarım problemini anlama ve yapılı çevrenin ve fonksiyonel iç mekan planlamasının kısıtları bağlamında, bir brief’in/programın eleştirel analizini yapma 2. Yapılı çevreleri kavrama ve analiz etme 3. Tarihi yapılara uygulanan, evrensel tasarım, ergonomi, güncel teknolojiler (aydınlatma sistemleri, ısı kontrolü gibi) gibi alanların ilkeleri üzerine, dikkatli bir yaklaşım ve değerlendirme 4. Projenin, daha büyük bir kent ölçeğine göre sosyal ve kentsel etkisine karşı farkındalık geliştirme |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, var olan halka açık, ticari bir bağlamda mevcut fonksiyonların adaptasyonunun ve yapıya dahil edilebilecek muhtemel fonksiyonların, yapılı çevreye, mevcut kullanım programları ve süregelmiş kültürel değerler üzerine dikkatli bir yaklaşım gözetilerek, analizi yapılacaktır. Tasarım probleminin çözülmesinin yanı sıra, standartlar, normlar, malzemeler ve sanatsal teknolojilerin durumu detaylarıyla incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bölüm1: Dersin ve Öğretim Üyelerinin Tanıtımı. Ana Dönem Projesine Giriş Tasarım probleminin tanımı ve analizi. Proje alanına çevrimiçi saha gezisi ve bina ile bağlamın analizi. --- Bölüm2: Öğretim elemanları ile tanışma, konunun tanıtılması ve beklentilerin açıklanması. Araştırma. --- Bölüm3: AŞAMA01: ATÖLYE (02-05 Ekim) M: Kursa Giriş T: Atölye Başlıyor | Bölüm1: Öğrenci grupları oluşturulacak ve proje tartışılacaktır. Saha ziyareti. --- Bölüm2: Sömestr Projesine Giriş. Ödev 1: Yerel & benzer işlevlere sahip küresel örnekler hakkında araştırma. |
2 | Bölüm1: Öğrenci Grupları emsal sunumları 01. Öğrenci grupları tarafından dönem projesinin devam eden tartışması ve araştırması. --- Bölüm2: Kavramsal Gelişim, Programlama, Araştırma ve Alan Analizi. --- Bölüm3: AŞAMA01: ATÖLYE (09-12 Ekim) E: Stüdyo Çalışması T: . Atölye Sonuçlandırma | Bölüm1: Öğrenci grupları tasarım görüşmesi sunacak Öğrenci grupları sorunu analiz edecek ve tasarım çözümlerini tartışacak --- Bölüm2: SİTE ZİYARETİ. Sınıf İçi Ödev / Ev Ödevi 2: Konsept Geliştirme (program, kabarcık diyagramı, mood board) |
3 | Bölüm1: Öğrenci Grupları emsal sunumlar 02. Öğrenci grupları tarafından dönem projesinin devam eden tartışması ve araştırması. --- Bölüm2: Kavramsal Gelişim ve Planlama: Mekanlar, İşlevler, Dikey İlişkiler. --- Bölüm3: AŞAMA01: ATÖLYE SERGİSİ / DÖNEM PROJESİNE GİRİŞ (16-19 Ekim) M: Öğrenciler Atölye Çalışmasının Sonuçlarını Sergileyecek ve Sunacak T: SAHA ZİYARETİ (Tbc) / DÖNEM PROJESİ KISA SUNUMU / VAKA ÇALIŞMASI / BİNA ANALİZİ | Bölüm1: Öğrenci grupları tasarım çözümlerini sunacaktır. Öğrenci grupları problemi analiz edecek ve tasarım çözümlerini tartışacaktır. --- Bölüm2: Stüdyo çalışması + eleştiriler. Ödev 3: Saha analizi (Saha çalışmasının gösterilmesi, eskizler, videolar vb.) |
4 | Bölüm1: Öğrenci Grupları gerçek dünya modeli sunumu. Dönem projesinin BİREYSEL öğrencileri tarafından devam eden tartışma ve araştırma. --- Bölüm2: Kavramsal Gelişim ve Planlama: Mekanlar, Fonksiyonlar, Dikey İlişkiler. --- Bölüm3: AŞAMA 02: DÖNEM PROJESİ GELİŞTİRME (23-26 Ekim) M: Bina Özellikleri Çalışması / Çizimler ve Çalışma Modelleri / Ön Tasarım Önerileri T: Bina Özellikleri Çalışması / Çizimler ve Çalışma Modelleri / Ön Tasarım Önerileri | Bölüm1: Öğrenci, verilen binayı el çizimleri, fotoğraf ve metin aracılığıyla tanımlayacak, analiz edecek ve inceleyecektir. --- Bölüm2: Stüdyo çalışması + eleştiriler. Ödev 4: İlk plan ve kesit önerileri (1:50 ölçekli). |
5 | Bölüm1: Eskizler, planlar vb. aracılığıyla ön tasarım geliştirme --- Bölüm2: Kavramsal Gelişim ve Planlama: Mekanlar, Fonksiyonlar, Dikey İlişkiler. --- Bölüm3: DÖNEM PROJESİ GELİŞTİRME (30 Ekim- 02 Kasım) E: Ders / Stüdyo Çalışması ve İnceleme / Ön Tasarım Önerileri T: İnceleme | Bölüm1: Tasarıma ilk yaklaşım, bir dizi el çizimi, perspektif, şema vb. olarak hazırlanacaktır. --- Bölüm2: Stüdyo çalışması + eleştiriler. Ödev 5: Planların geliştirilmesi & kesitler (1:50 ölçekli). Sınıf İçi Ödev / Ödev 6: Malzeme Panosu. |
6 | Bölüm1: ATÖLYE BÖLÜM 01 Önerilerin bireysel tasarım unsurlarının geliştirilmesi --- Bölüm2: ÖN JÜRİ I --- Bölüm3: DÖNEM PROJESİ GELİŞTİRME (06-09 Kasım) M: Ders / Çizim ve Temsil / / Ön Tasarım Önerileri T: Stüdyo Çalışması | Bölüm1: Tekliflerin bireysel tasarım unsurlarının geliştirilmesi --- Bölüm2: BİRİNCİ JÜRİ - Konsept, program, planlar, kesitler, görünüşler, ilk eskizleri içeren profesyonel sunum seti. |
7 | Bölüm1: Ön jüri 01.Ön proje teklifi. --- Bölüm2: Yapısal Detaylar, Malzeme ve Mobilya Seçimi. --- Bölüm3: DÖNEM PROJE GELİŞTİRME (20-23 Kasım) M: Stüdyo Çalışması ve İnceleme T: Stüdyo Çalışması ve İnceleme | Bölüm1: Ön Proje tasarım fikirlerinin ve konseptinin profesyonel sunumu. Ön plan önerisi, eğitmenler tarafından verilen ölçekte plan, kesit, iç görünüş ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. --- Bölüm2: Stüdyo çalışması + eleştiriler. Ödev 7: Projenin geliştirilmesi, malzeme ve mobilya kararları. |
8 | Bölüm1: Tekliflerin geliştirilmesi. --- Bölüm2: Yapısal Detaylar, Malzeme ve Mobilya Seçimi. --- Bölüm3: ARA SINAV (27-30 Kasım) M: ARA HAFTA T: ARA HAFTA | Bölüm1: Teklifler kriterlere göre geliştirilecektir. --- Bölüm2: Stüdyo çalışması + eleştiriler. Ödev 8: İlk 3D'ler, malzeme ve mobilya tartışmaları. |
9 | Bölüm1: Tekliflerin geliştirilmesi --- Bölüm2: Yapısal Detaylar, Malzeme ve Mobilya Seçimi. --- Bölüm3: DÖNEM PROJESİ GELİŞTİRME (04 Aralık-07 Aralık) M: Proje İncelemesi / Öğrenciler Ara Dönem İncelemelerine Göre Gözden Geçirilen Projeyi Eğitmenlerine Sunacaklardır T: Stüdyo Çalışması | Bölüm1: Teklifler kriterlere göre geliştirilecektir. --- Bölüm2: Stüdyo çalışması + eleştiriler. Ödev 9: Maket Yapımı. |
10 | Bölüm1: Tekliflerin geliştirilmesi. --- Bölüm2: ÖN JÜRİ II --- Bölüm3: DÖNEM PROJESİ GELİŞTİRME (28 Kasım-01 Aralık) M: Stüdyo Çalışması ve İnceleme T: Stüdyo Çalışması ve İnceleme | Bölüm1: Teklifler kriterlere göre geliştirilecektir --- Bölüm2: İKİNCİ JÜRİ - Konsept, program, planlar, kesitler, iç görünüşler, malzeme seçimleri, mobilya seçimleri, 3 boyutlu renderlar ve bir maket içeren profesyonel sunum seti. |
11 | Bölüm1: Ön jüri 02.Tamamen geliştirilmiş proje teklifi. --- Bölüm2: Özel Detayların Tasarımı. --- Bölüm3: DÖNEM PROJE GELİŞTİRME (05-08 Aralık) M: Stüdyo Çalışması ve İnceleme T: Stüdyo Çalışması ve İnceleme | Bölüm1: Kapsamlı bir şekilde geliştirilmiş teklif çizimleri. Komple set. --- Bölüm2: ATÖLYE |
12 | Bölüm1: ATÖLYE BÖLÜM 02 Tekliflerin bireysel tasarım detaylarının geliştirilmesi. --- Bölüm2: Özel Detayların Tasarımı. --- Bölüm3: DÖNEM PROJESİ GELİŞTİRME (11-14 Aralık) M: Stüdyo Çalışması ve Gözden Geçirme T: Stüdyo Çalışması ve Gözden Geçirme | Bölüm1: Tekliflerin geliştirilmesi bireysel tasarım detayları --- Bölüm2: Stüdyo çalışması + eleştiriler. Ödev 10: Detaylar (1:20, 1:10) |
13 | Bölüm1: Final Jürisi (Jüri 03) ve Projenin Teslimi --- Bölüm2: FİNAL JÜRİSİ --- Bölüm3: PROJE SONLANDIRMA (25-28 Aralık) M: Final Proje Değerlendirmesi T: Final Proje Değerlendirmesi | Bölüm1: 1.50 ve 1.20 1:10 ve 1:5 ölçekli çizimler ile inşaat projesi hazırlanacaktır. Bölüm2: --- |
14 | Final Jürisi (Jüri 03) ve Projenin teslimi | Bölüm1: Nihai Jüri ve Proje Teklifi ve İnşaat çizim paketinin sunulması. --- Bölüm2: FİNAL JÜRİSİ - Konsept, program, planlar, kesitler, iç görünüşler, malzeme seçimleri, mobilya seçimleri, 3 boyutlu render ve maket ve detay çizimlerini içeren profesyonel sunum seti. |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Metric Handbook Planning and Design Data Architectural Press Elsevier |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 40 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 6 | 54 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 12 | |
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | 4 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 250 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest